تعمیرات در سرویس بهداشتی, سرویس بهداشتی

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

تبدیل سرویس فرنگی به ایرانی

امروزه تبدیل توالت ایرانی به فرنگی یکی از رایج ترین کارهایی صورت گرفته است که در ساختمان انجام می شوند. این کار گاهی برعکس نیز می باشد یعنی تبدیل توالت فرنگی به ایرانی. در ادامه به صورت کامل شما را با تبدیل توالت ایرانی به فرنگی آشنا خواهیم کرد. میدانیم که یکی از رایج ترین توالت هایی که در کشور رایج پیدا کرده است توالت های فرنگی می باشند این به این دلیل است که افراد با بالا رفتن سن و آسیب های ستون فقرات آن ها ناچار هستند که از توالت های فرنگی استفاده می کنند. یکی از اصلی ترین معیارهایی که باید به آن توجه کنید فضای کافی برای نصب توالت فرنگی می باشد تا بتوانید به راحتی فضای مورد نیاز توالت را مهیا کنید. لازم به ذکر است در آپارتمان هایی که جای کمتری دارند مجبور به نصب توالت فرنگی بر روی توالت ایرانی می شوند.

تیم تهران تاسیسات به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته پاسخگوی تماس جهت مشاوره و اعزام تیم فنی :

در ادامه به صورت کامل شما را با روش های مختلف نصب توالت فرنگی آشنا خواهیم کرد که می توان به تبدیل توالت ایرانی به فرنگی با تخریب، تبدیل توالت فرنگی بدون تخریب و… اشاره کرد. لازم به ذکر است این روش ها برعکس نیز می باشند به معنای ساده تر تبدل توالت فرنگی به ایرانی نیز امکان پذیر است. تبدیل توالت ها و نصب توالت فرنگی همانند دیگر تجهیزات نیازمند به اصول خاصی هستند که در روند لوله کشی فاضلاب توالت و اتصال تجهیزات به یکدیگر برخوردار شده اند. این کار بهتر است توسط افراد متخصص صورت گیرد که در تأسیسات ساختمانی ماهر هستند تا از بروز مشکلات مختلف جلوگیری کرده باشید.

شرکت تهران تأسیسات یکی از معتبرترین شرکت هایی در حوزه خدمات تأسیساتی لوله کشی ساختمان در سراسر تهران در نظر گرفته شده است. این شرکت دارای بیش از 20 سال سابقه کاری مفید می باشد. شرکت تهران تأسیسات در زمینه های مختلف نیز در کنار شما می باشد که می توان به تعمیرات لوله کشی ساختمان، نصب و تعمیرات موتورخانه، پکیج، رادیاتور، شیرآلات، رفع گرفتگی اشاره کرد که تمامی این خدمات توسط تعمیرکاران حرفه ای و کار بلد صورت می گیرد. سرویس هایی که شرکت تهران تأسیسات به مشتری های خود ارائه می دهد به صورت 24 ساعته می باشد و شما می توانید در تمام روزهای سال در تمامی نقاط تهران از خدمات عالی این شرکت بهره مند شوید.

اقدامات قبل از تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

امروزه متخصصین شاهد این امر هستند که متقاضیان زیادی برای تبدیل توالت ایرانی به فرنگی دست زده اند اما بسیاری از آن ها بدون در نظر گرفتن شرایط و پارامترهای لازمه این کار را انجام خواهند داد. لازم به ذکر است این بازسازی نیز همانند دیگر بازسازی ها دارای عواقب بعدی می باشد که بهتر است با آن ها آشنایی داشته باشید. شما باید به محل نصب اهمیت بالایی دهید تا بتوانید تجربه بهتری از این تعویض داشته باشید. در هنگام تعویض توالت ایرانی به فرنگی شما باید معیارهایی را برای خرید توالت فرنگی خود در نظر بگیرید تا بتوانید به خوبی از این توالت استفاده کنید. برخی از پارامترهایی که شما باید در هنگام خرید توالت فرنگی به آن توجه داشته باشید عبارت اند از:

  • نصب توالت فرنگی دیواری یا زمینی
  • توجه به مساحت مفید توالت
  • توجه به سیستم لوله کشی موجود
  • توجه به نوع سرویس توالت
  • توجه به امکانات توالت فرنگی خریداری شده
  • برآورد هزینه های جانبی
قبل از آن که اقدام به این عمل کنید باید برخی از پارامترها را در نظر داشته باشید

مزایای تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

همان طور که ذکر شد امروزه تبدیل توالت ایرانی به فرنگی بسیار رواج پیدا کرده است و افراد دارای دلایل مختلفی برای این کار می باشند که می توان به کهولت سن، درد زانو، رعایت نظافت بیشتر و… اشاره کرد. یکی از راه هایی که شما می توانید این تبدیل را صورت دهید به این صورت است که می توانید توالت فرنگی را بر روی ایرانی نصب کنید که این امر برای توالت های کوچک بهترین گزینه در نظر گرفته شده است. اما اگر شما فضای سرویس بهداشتی بزرگی دارید می توانید یک توالت فرنگی در گوشه ای از محیط به صورت مجزا نصب کنید. توجه داشته باشید که اگر شما فضای کوچکی دارید بهترین راه برای شما نصب توالت فرنگی بر روی توالت ایرانی می باشد.

در نصب توالت فرنگی بر روی توالت ایرانی تنهای مشکلی که وجود دارد ریخت و پاش هایی است که از تخریب کف توالت به جای خواهد ماند. به این نکته توجه داشته باشید که برای انتخاب روش تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی پارامترهایی وجود دارد که باید آن ها در نظر داشته باشید که می توان به هزینه های تعویض، زمان، امکان جا به جایی نخاله ها بعد از تخریب به بیرون و تعمیر ظاهر نهایی اشاره کرد.

معایب تبدیل توالت ایرانی به فرنگی چیست؟

همان طور که ذکر شد تمامی بازسازی ها از جمله تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی دارای معایب مختلفی می باشند و آثاری را به همراه خود خواهند داشت. اگر شما قصد دارد که توالت فرنگی را بدون تخریب نصب کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که این امر باعث می شود که آلودگی بالایی در محیط دستشویی انتشار پیدا کنند. این به این دلیل است که نحوه لوله کشی توالت فرنگی با لوله کشی های ایرانی کاملاً متفاوت می باشد و اگر این لوله  کشی ها تغییر پیدا نکنند باعث می شود که مشکلاتی اعم از قارچ، ویروس و انگل مواجه شوید.

اگر شما قصد داشته باشید که هنگام تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی لوله کشی را نیز تغییر دهید امکان نشتی در آینده وجود دارد. اگر لوله های توالت شما دچار نشتی شود شما با گرفتگی های لوله همراه خواهید شد. این نشتی و گرفتی باعث می شود که چاه توالت ایرانی شما به صورت کامل گرفته شود. اشغال شدن فضای سرویس بهداشتی از دیگر معایبی است که این امر به دنبال خود دارد. اگر شما فضای سرویس بهداشتی کمی را در دسترس دارید ممکن است بعد از تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی موجب می شود که شما آسایش نداشته باشید. در نتیجه بهتر است قبل از حتماً ابعاد توالت خود را در نظر داشته باشید.

همان طور که معایب تبدیل توالت ایرانی به فرنگی را برای شما بیان کردیم اگر شما یکی از متقاضیان این کار هستید بهتر است کل ساختار و لوله کشی توالت را تغییر دهید. در هنگام تبدیل توالت ایرانی به فرنگی اگر قصد دارید که به صورت دائم از این توالت استفاده کنید بهترین روش برای افرادی که مالک می باشند کشیدن لوله کشی به صورت مجزا برای توالت فرنگی می باشد که این کار در کنار وجود توالت ایرانی صورت خواهد گرفت. اما اگر شما در منازل اجاره ای مستقر هستید یکی از بهترین روش های این کار استفاده از روش توالت فرنگی قابل حمل می باشد و دیگر روش ها از طرف مهندسین و متخصصین این راه به شما توصیه نمی شود.

تیم تهران تاسیسات به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته پاسخگوی تماس جهت مشاوره و اعزام تیم فنی :

مراحل و نحوه تعویض توالت ایرانی با فرنگی

برخی از افراد برای تعویض توالت ایرانی به فرنگی از روش های قدیمی تر روی می آورند که در این راه در ابتدا توالت ایرانی را به  صورت کامل تخریب می شوند و گاهی هم با این حرکت کاسه توالت نیازمند به انجام خدماتی اعم از تعویض سنگ توالت را به دنبال دارد. در این راه تمامی موزاییک ها و یا سرامیک های کف نیز باید به همراه سرویس ایرانی تخریب شوند و بعد از آن لوله کشی مجدد، قیرگونی و… در مراحل مختلف و به نوبت انجام شوند تا بتوان یک توالت فرنگی را بر روی محل نصب کرد.

امروزه با به کار گرفتن روش های جدیدتر دیگر نیازمند به تخریب کامل توالت ایرانی و یا کندن موزاییک ها، سرامیک های کف و یا جداره ها نخواهید بود. این در حالی است که تا به امروز متخصصین فنی در این کار با استفاده از روش های نوین تر توالت های فرنگی را به گونه استاندارد و شکیل بر روی همان توالت ایرانی نصب خواهند کرد. این امر هیچ نوع مشکلی را به همراه نخواهد داشت. یکی از مهم ترین ویژگی های این کار کاهش هزینه های شما می باشد. به صورت کلی مراحل تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی را می توان به شکل ذیل دسته بندی کرد که عبارت اند از:

  • برداشتن کاسه توالت ایرانی
  • انسداد موقت لوله های فاضلاب (جهت جلوگیری از بروز گرفتگی لوله ها بر اثر وارد شدن مصالح ساختمانی)
  • لوله کشی جدید فاضلاب بر اساس عملکرد توالت فرنگی
  • قیرگونی و عایق کاری کف
  • جانمایی و جاگذاری کاسه توالت فرنگی
  • کاشی کاری و سرامیک کاری احتمالی
  • آب بندی توالت فرنگی

 انواع روش های تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

همان طور که ذکر شد برای تبدیل توالت ایرانی به فرنگی شما راه های مختلفی را پیش پای خود دارید که عبارت اند از:

  • تبدیل توالت ایرانی به فرنگی با استفاده از توالت های آماده

اگر شما نیز یکی از متقاضیان تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی بدون تخریب هستید می توانید از توالت های فرنگی سیار تهیه کنید. با پیشرفت علم تبدیل توالت ایرانی به فرنگی خیلی ساده تر از قبل می باشد. شما به راحتی می توانید از لوازم پزشکی یک توالت فرنگی سیار را خریداری کنید و آن را به راحتی بر روی توالت ایرانی خود قرار دهید و از آن استفاده کنید. یکی از اصلی ترین مزیت هایی که این روش به دنبال دارد این است که نیازی به تخریب ندارند. علاوه بر این موضوع شما می توانید توالت های سیال را از فروشگاه های اینترنتی نیز خریداری کنید و به صورت موقف از آن استفاده کنید که این روش هزینه های کمتری نیز به دنبال دارد.

  • نصب توالت فرنگی روی توالت ایرانی با تخریب

این نوع از روش نصب توالت فرنگی بر روی توالت ایرانی به این صورت است که باید برای توالت فرنگی لوله کشی مجزا انجام شود. می توان گفت که این روش یکی از بهترین روش ها تلقی شده است. لازم به ذکر است این روش کمی هزینه بالاتری نیز دارد ولی کاری اساسی می باشد. این نوع از روش ها دارای 2 صورت انجام می شود که عبارت اند از:

  • روش اول

در روش اول متخصصین اول باید بخشی از کف دستشویی را بردارند تا به لوله های فاضلاب نصب شده در آن جا برسند. بعد از این کار از فاضلاب یک انشعاب صورت می گیرد و به توالت فرنگی متصل خواهد شد. بعد از این مراحل توالت فرنگی را در جای مناسب قرار داده می شود و یا مصالح ساختمانی سطح آن را پر خواهند کرد تا یک دست بشوند.

  • روش دوم

در روش دوم دیگر نیازی به تخریب و یا برداشتن بخشی از سرامیک ها و کف ها نمی باشد، در این روش شما در ابتدا بر روی توالت ایرانی با مصالح کاملاً پر می کنند. در این روش فقط یک لوله خروجی از توالت فرنگی به لوله فاضلاب متصل خواهد شد. یکی از ویژگی های این روش این است که شما نیازی به تخریب ندارید و هزینه کمتری را نیز در این روش تجربه خواهید کرد.

  • تبدیل توالت ایرانی به فرنگی بدون تخریب

در این روش دیگر شما نیازی به هیچ گونه تخریب نخواهید داشت و بر روی توالت ایرانی را با یک سطح پوشش داده می شود و تنها کاری که باید در این روش انجام دهید گذاشتن یک لوله فاضلاب توالت فرنگی در راه خروجی و فاضلاب توالت ایرانی می باشد. بعد از این مراحل شما می توانید به راحتی از توالت فرنگی استفاده کنید. تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی بدون هیچ گونه تخریب هزینه های کمتری را نیز به دنبال دارد. این روش برای افرادی مناسب است که در خانه های اجاره ای زندگی می کنند و یا افرادی که از دستشویی فرنگی به صورت مداوم استفاده نمی کنند.

  • استفاده از توالت فرنگی تاشو

این روش همانند روش اول می باشد، تنها فرق این روش با روش اول به این صورت است توالت فرنگی به دیوار متصل خواهد شد و هر زمانی که به آن نیازمند باشید می توانید آن را باز کنید و به راحتی از آن استفاده کنید. با این روش شما می توانید  هم توالت فرنگی داشته باشید و هم توالت ایرانی.

هزینه تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

افرادی که متقاضی این کار می باشند قبل از هر نوع اقدام به دنبال این هستند که تبدیل توالت ایرانی به فرنگی و یا برعکس به دنبال خود چه هزینه هایی را دارد. این امر باعث می شود که شما قبل از انجام این کار هزینه های کلی این عمل را برآورده کرده باشید و بتوانید این عملیات را به بهترین شکل و باکیفیت ترین انجام دهید. مواردی هستند که بر روی هزینه تبدیل توالت ایرانی به فرنگی تأثیرات مستقیمی می گذارند، یکی از این پارامترها نوع توالت فرنگی است که شما قصد دارید آن را جای توالت ایرانی خود جایگزین کنید. این که توالت فرنگی شما به صورت دیواری می باشد و یا به صورت زمینی باعث می شود که بر روی بخشی از قیمت نهایی تأثیر گذار باشد. لازم به ذکر است هر نوع از این توالت ها دارای اجرت متفاوتی برای نصب می باشند که باید این را نیز در نظر داشته باشید. هزینه تبدیل توالت فرنگی به ایرانی نیز تماماً به هزینه تعویض سنگ توالت، گذاشتن کاسه جنس مرغوب و… می باشد.

از دیگر پارامترهای مهمی که در هزینه تبدیل توالت ایرانی به فرنگی تأثیر گذار است انجام لوله کشی های لازم و بنایی هایی است که باید برای انجام کار نیازمند به آن ها هستید. در برخی از مواقع همان لوله کشی که از قبل وجود داشته است را به صورت مجدد مورد استفاده قرار دهند. این در حالی است که ممکن است لوله کشی های قبلی استاندارد نباشند و یا متناسب با توالت فرنگی شما نباشند و نیازمند به این باشید که لوله کشی قبلی را به صورت کلی جمع آوری کنید و مجدداً لوله کشی مختص به توالت فرنگی را پیاده سازی کنید.در این روش بی شک شما نیازمند به پرداخت هزینه های بیشتر خواهید بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *