تعمیرات در سرویس بهداشتی, تعمیرات و تعویض شیرآلات ساختمان تهران - شماره : 09129242783, سرویس بهداشتی

تعمیر توالت فرنگی وال هنگ

تعمیر توالت فرنگی وال هنگ

توالت فرنگی وال هنگ نسبت به سایر توالت فرنگی ها فضای کمتری را اشغال کرده و همچنین به دلیل نداشتن پایه و به نحوی آویزان بودن، بسیار مدرن می باشد؛ اما تعمیر فلاش تانک وال هنگ یکی از دغدغه هایی است که بیشتر افراد هنگام خرید توالت وال هنگ به جای معمولی دارند. در واقع وال هنگ ها همان توالت فرنگی هایی هستند که پایه ندارند و بر روی دیوار نصب می شوند. فلاش تانک این نوع توالت ها نیز داخل دیوار نصب و فقط دکمه های فلاش تانک در خارج از دیوار قرار داده می شود.

برای تعمیر توالت های وال هنگ در صورت خرابی فلاش تانک، تنها محلی که می توان به فلاش تانک دسترسی پیدا کرد، همان محفظه کلیدها هستند. امروزه با توجه به مدرن تر شدن سرویس های بهداشتی مدل های توکار فلاش تانک تولید و به بازار عرضه می شود. این نوع قطعه نیز مانند سایر فلاش تانک های وال هنگ در داخل دیوار قرار گرفته و فقط محفظه کلیدهای آن روی دیوار در دسترس قرار می گیرد. در ادامه این مقاله به نحوه تعمیر توالت فرنگی وال هنگ می پردازیم.

تیم تهران تاسیسات به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته پاسخگوی تماس جهت مشاوره و اعزام تیم فنی :

09129242783

اجزای تشکیل دهنده توالت وال هنگ

قبل از اقدام برای تعمیر هر وسیله ای باید با اجزا و قطعات آن آشنا شویم. پس از آشنایی با قطعات و نحوه عملکرد آنها می توان به راحتی کارهای لازم جهت تعمیر آن را انجام داد.

در توالت فرنگی های وال هنگ فلاش تانک های توکاری وجود دارد که در حقیقت همان استراکچر وال هنگ می باشد که در داخل دیوار قرار می گیرد و تخلیه فاضلاب از طریق همان قسمت انجام می شود؛ اما فلاش تانک توالت های معمولی فاضلاب را به داخل زمین تخلیه کرده و در خارج از دیوار قرار داده می شود.

در توالت وال هنگ به دلیل عدم وجود پایه، فلاش تانک با پروفیل های فلزی  که در اطراف آن قرار دارند احاطه شده است. این پروفیل ها وظیفه نگه داشتن وزن وال هنگ و همچنین فردی که از آن استفاده می کند را بر عهده دارد. از این رو استحکام و مقاومتی که استراکچر وال هنگ باید داشته باشد بسیار مهم است.

فلاش تانک های توالت فرنگی وال هنگ از اجزای مختلفی تشکیل شده است:

  1. فوم تانک
  2. تانک
  3. شیر پیسوار، پمپ تخلیه و شناور که از اجزای داخلی تانک هستند.
  4. پروفیل فلزی فلاش تانک
  5. کلید فلاش تانک
  6. پیچ های بلند فلاش تانک

فلاش تانک های توکار

همان طور که اشاره شد فلاش تانک های توکار برای توالت های وال هنگ و حتی مدل های زمینی نیز می تواند استفاده شود. این استراکچرها که در سرویس های وال هنگ به کار می روند دارای چارچوب فلزی هستند. در واقع وجود این چارچوب فلزی به دلیل تحمل و نگه داشتن وزن اشخاص در هنگام استفاده و همچنین کاسه توالت می باشد که باید حداقل وزن 200 کیلوگرم را نگه دارد.

فلاش تانک توکار اتومات و دکمه دار

فلاش تانک های وال هنگ و زمینی نیز دارای سیستم دستی و اتومات می باشند. در واقع فلاش تانک های دستی به گونه ای طراحی شده اند که با فشردن دکمه ای که برای آن تعبیه شده شروع به تخلیه آب داخل کاسه می کنند؛ اما در فلاش تانک های اتومات این طور نیست و سیستم آن طوری طراحی شده که چشم و سنسورهای موجود در آن به صورت اتومات و خودکار پس از هر بار استفاده از توالت آن را تخلیه می کند.

عیب یابی فلاش تانک توکار

 

به دلیل به کار گیری مواد و متریال با کیفیت در ساخت فلاش تانک های توکار، این مدل نسبت به فلاش تانک های روکار از مقاومت و کارکرد بهتری برخوردار هستند. به همین دلیل ایجاد مشکل و خرابی در آنها خیلی کمتر است. از این رو نیاز به تعمیر یا تعویض فلاش تانک به ندرت پیش می آید. از خوبی های دیگر فلاش های توکار ای است که تجهیزات مربوط به آن در پشت محفظه کلید قرار می گیرد و در هنگام تعمیر آن نیازی به تخریب  دیوار نیست و می توان به راحتی ایراد و مشکلات فلاش تانک را برطرف کرد.  اگر شما نیز دارای سرویس بهداشتی های وال هنگ هستید و نمی دانید چگونه فلاش تانک آن را عیب یابی کنید از تکنیک های زیر استفاده کنید:

  1. بررسی و تست فلاش تانک، بررسی نحوه کارکرد و فرایند تخلیه، در این مراحل می توان مواردی غیر عادی پیش آمده را ارزیابی کنید.
  2. در صورتی که مخزن توالت فرنگی پر باشد آن را خالی می کنیم.
  3. محفظه کلید فلاش تانک را باز می کنیم
  4. تمامی تجهیزات فلاش تانک را بررسی کرده و قطعت معیوب را شناسایی می کنیم.
  5. پمپ زیر پیچ سیفون را مورد بررسی قرار می دهیم. از ایرادات شایع توالت های وال هنگ این مورد می باشد که در صورت وجود مشکل باید فلاش تانک تعمیر شود.

6.از دلایلی کم شدن حجم آب خروجی از فلاش تانک می توان به خراب شدن شناور اشاره کرد. از این رو با بررسی شناور می توان به این وضعیت پی برد و در صورت خرابی و یا وجود مشکل آن را برطرف کرد.

7.همچنین خروج بیش از حد آب از مخزن نیز می تواند به دلیل خرابی یا عدم تنظیم شناور باشد.

  1. خرابی واشر یا لاستیک های آب بندی می تواند مشکلات نشتی آب را به دنبال دارد.

تعمیر توالت وال هنگ یا همان تعمیر فلاش تانک توکار وال هنگ

برای اینکه در صورت بروز مشکل و خرابی فلاش تانک ها، مراحل عیب یابی و تعمیر سریع تر و با هزینه کم تر انجام شود، بایستی هنگام نصب فلاش تانک های توکار از متخصصین و تکنسین های حرفه ای کمک گرفته شود.

 در این صورت مشکل خیلی سریع و با صرف هزینهٔ کم تری برطرف می شود. به عنوان مثال اگر اتصالات بین لوله مخزن فلاش تانک توسط تکنسینی حرفه ای به صورت درست و صحیح انجام شده باشد، در صورت خرابی دیگر نیازی به تخریب کل دیوار نیست. در واقع تعمیر فلاش تانک در این مواقع تنها از پشت کلید کنترل انجام می شود و در مت زمان کمی مشکل رفع خواهد شد.

قطعات معیوب داخل فلاش تانک، از طریق تکنیک های عیب یابی مشخص شده و در صورت لزوم تعویض می شوند؛ اما در مواقعی نیاز به تعویض نیست و تنها با جرم گیری مشکل رفع می شود. به عنوان مثال فیلتر، لاستیک های آب بندی و واشرها در صورت امکان بدون تعویض تنها جرم گیری شده و دوباره در محل قبلی خود نصب می شوند. اگر محل زندگی شما در تهران می باشد و با مشکلات فلاش تانک توالت فرنی وال هنگ برخورد کردید می توانید با تهران تأسیسات تماس بگیرید. ما در تهران تأسیسات در مدت زمان کمی مشکلات فلاش تانک را عیب یابی و رفع می کنیم.

قیمت تعمیر یا تعویض فلاش تانک توالت وال هنگ

با توجه به اینکه خرابی هر کدام از قطعات داخل فلاش تانک می تواند مشکلات متفاوتی را به وجود بیاورد و همچنین نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشد، قیمت رفع هر مشکل آن نیز با هم متفاوت است. از این رو جهت اطلاع از قیمت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نتیجه گیری

به طور کلی می توان گفت امروزه توالت فرنگی وال هنگ که بر روی دیوار و بدون پایه نصب می شود به دلیل مدرن بودن و اشغال کردن فضای کم طرف دارد زیادی پیدا کرده؛ اما دغدغه بیشتر افراد در خرید آن این است که آیا فلاش تانک مربوط به آن نیاز به تعمیر پیدا می کند. باید بدانید که اگر در هنگام نصب از متخصص کمک بگیرید و به طور صحیح از آن استفاده کنید، این مشکل به ندرت پیش خواهد آمد. همچنین فلاش تانک های توکار اتوماتیک نسبت به فلاش تانک های دستی بهتر عمل کرده و در صورت خرابی نیز با هزینه کمتر و همچنین در زمان کمی تعمیر می شوند. در صورتی که با خرابی توالت وال هنگ روبه رو شدید می توانید از ما کمک بخواهید و با تهران تأسیسات تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *