سرویسی و تعمیر کولر آبی تهران - شماره 09129242783, کولر

نحوه تست موتور کولر آبی

از وسایل سرمایشی که در فصل های گرم سال از آن به شدت استفاده می شود کولرهای آبی هستند و یکی از قطعات مهم و اصلی آن موتور می باشد که کولر آبی توسط این قطعه کار می کند. ما می توانیم با استفاده از آن هوایی خنک را در خانه مان به جریان دربیاوریم. موتور کولر ممکن است از کار بیفتد و نیاز به تعمیر یا حتی تعویض داشته باشد. پس ازکارافتادن یا درست عمل نکردن موتور کولر می تواند کارکرد کولر آبی را به کلی مختل کند؛ ازاین رو انجام سرویس کولر و یا تعمیرکار می تواند از این مشکلات جلوگیری کند. در ادامه این مقاله به بررسی نحوه تست موتور کولر آبی و همچنین علت های خرابی آن می پردازیم.

تیم تهران تاسیسات به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته پاسخگوی تماس جهت مشاوره و اعزام تیم فنی :

09129242783

دلایل خرابی موتور کولر آبی و نحوه تست آن با برق مستقیم

از کار افتادن و یا درست عمل نکردن موتور کولر آبی ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد. برای مثال سوختن فیوز یا قطع و وصل کلید فیوز یکی از این دلایل است که برای برطرف کردن این مشکل باید موتور کولر تعمیر شود.

1. قطع مدار موتور کولر آبی

اگر در زمان اتصال کولر به برق، مشاهده کردید که موتور آن کار نمی کند، باید به دنبال دلیل آن بگردید. در واقع اولین و مهم ترین کار نکردن موتور می تواند قطعی مدار باشد. برای اینکه از آن مطمئن شوید، می توانید با استفاده از لامپ سری مدار را تست کنید. روش تست موتور با برق مستقیم به این صورت است: اول باید دوسر کانکتورهای اهم متر به دوسر فیوز به خوبی متصل و ارتباط بین آنها برقرار شود. از نشانه های سوختن فیوز کولر مشاهده کردن انحراف در عقربه های اهم متر است.

2.به وجود آمدن اتصال های کوتاه در بدنه موتور کولر آبی

از دلایل دیگر از کار افتادن موتور کولر ابی می توان به وجود اتصال برق کوتاه در بدنه موتور آن اشاره کرد. برای فهمیدن اینکه از کارافتادگی موتور به دلیل اتصال های کوتاه است؛ باید اهم متر را به ترمینال های خروجی بدنه موتور وصل کنید. به وجود آمدن انحراف در عقربه های اهم متر نشان دهنده وجود اتصال های کوتاه در بدنه موتور است که دلیل عمل نکردن موتور کولر نیز می باشد.

3. در مدار مابین سیم پیچ ها اتصال کوتاه وجود داشته باشد

اگر موتور کولر شما هنگام وصل شدن به برق کار می کند؛ اما سرعتش نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته و یا صدایی گوش خراش ایجاد می کند و نمی دانید مشکل از کجاست. باید بدانید که در برخی مواقع قسمتی از سیم پیچ ها از مدار خارج می شود که این می تواند به دلیل حرارت بالای محیط و یا از بین رفتن عایق بین سیم پیچ ها باشد. این کار باعث می شود که به موتور فشار بیاید زیرا؛ باید جریان بیشتری بکشد که به دنبال آن سرعت موتور کم شده و صدای آزار دهنده ای ایجاد می کند.

 اگر مدتی موتور این فشار را تحمل کند ممکن است دچار آسیب شود. پس برای اینکه این مشکل را حل کنید، باید دو سر اهم متر را به دوسر هر کلاف متصل کنید و عددی که نمایش داده می شود را مشاهده کنید. عددهای کلافی باید باهم برابر باشند در غیر این صورت کلافی که عدد کمتری دارد دچار اتصال کوتاه شده و باید تعویض شود.

مشکلات رایج موتور کولر آبی و دلایل آن

علاوه بر مواردی که در قسمت قبل ذکر شد باید بدانید که موتورهای کولر ممکن است دچار مشکلات زیادی شود که در ادامه به برسی دلایل آنها می پردازیم.

1. قفل شدن یا گری پاژ موتور کولر آبی

در بسیاری از مواقع ممکن است موتور کولر دچار قفل شدن یا گری پاژ شود که می تواند دلایل مختلفی در به وجودآمدن آن دخیل باشند. از دلایل آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. از بین رفتن روغن کاری یاتاقان ها حرکت آنها را سخت می کند و در نتیجه باعث قفل شدن موتور کولر می شود.
  2. اگر بلبرینگ هایی که در موتور کولر وجود دارند سفت یا خراب شوند؛ به موتور فشار می آید و موجب قفل شدن آن می شود.

3.در هوای گرم سیم پیچ ها داغ شده و می توانند باعث قفل شدن موتور شوند.

4. همچنین از دلایل دیگر گری پاژ کردن موتور کولر می توان به وجود زنگ زدگی و یا گیر کردن جسمی خارجی در موتور کولر نیز اشاره کرد. در این موقعیت ها تسمه یا شفت نمی تواند به راحتی بچرخد. به همین دلیل به موتور فشار آمده و باعث قفل شدن آن می شود.

2. خراب شدن بوش موتور کولر

یاتاقان یا بوش یکی از قطعات اصلی و مهم کولرهای آبی می باشد. این قطعه نیروی حرکتی را از طریق پولی و تسمه به محور هدایت می کند و از طریق آن پروانه به چرخش در می آید. از دلایل خراب شدن بوش کولر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.اگر یاتاقان یا بوش به خوبی روغن کاری نشود خراب می شود و این از دلایل اصلی خراب شدن بوش است که در این صورت حتماً نیاز به تعویض خواهد داشت. برای جلوگیری از این وضعیت بهتر است ماهی دو بار بوش یا یاتاقان را روغن کاری کنید. این کار از خوردگی و خشک شدن آن جلوگیری می کند.

3. روشن شدن کولر با کلید دور تند

این سؤالی است که بیشتر افراد در ذهن دارند. در واقع دلیل روشن نشدن کولر با دور کم و روشن شدن با دور تند به این دلیل است که در زمان وصل و راه اندازی کردن کولر، فردی که این کار را انجام داده سیم پیچ راه انداز را تنها روی دور تند تنظیم کرده است که در این وضعیت کولر با دور کند روشن نمی شود؛ زیرا گشتاور نیز در هنگام راه اندازی بالاتر رفته و کولر با دور تند روشن خواهد شد.

4. صدای زیاد موتور کولر آبی در دور تند

در بعضی مواقع موتور کولر به درستی کار می کند و در دور کند هیچ مشکلی ندارد اما هنگام زدن کلید دور تند صدای کولر بسیار زیاد می شود. برای رفع این صدا باید اول دلیل آن را بیابید و سپس اقدام به رفع آن کنید. صدا دادن موتور کولر در دور تند می تواند دلایل زیادی مانند: خشک شدن یاتاقان ها، خرابی یاتاقان ها، تاب برداشتن پروانه، خراب شدن تسمه پروانه، شل شدن پولی ها و خرابی موتور داشته باشد.

تیم تهران تاسیسات به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته پاسخگوی تماس جهت مشاوره و اعزام تیم فنی :

09129242783

سرویس کولر تهران یا تعمیر کولر تهران

در فصل های گرم سال بخصوص در مناطقی که آب و هوای گرم و خشک دارد تقاضا برای نصب و راه اندازی کولرهای آبی بسیار زیاد می شود. در این میان باید به نصب درست و صحیح در محل مناسب آن دقت کرد. اگر در سال گذشته کولر آبی تهیه و نصب کردید؛ اما بعد از تمام شدن فصل گرما دیگر از آن استفاده نکرده اید؛ باید برای راه اندازی دوباره آن سرویس را انجام دهید تا از مشکلاتی که در قسمت های قبل بیان کردیم جلوگیری کنید.

درواقع سرویس و روغن کاری به موقع و صحیح اجزای کولر می تواند عملکرد آن را بهتر کند و کولر را از تعمیر بی نیاز کند. همچنین باید از موتور کولر به درستی نگهداری شود زیرا مهم ترین قطعه آن می باشد. اما اگر باز هم به دلایل مختلف کولر شما نیاز به تعمیر داشت می توانید تعمیر کولر خود را به تهران تأسیسات بسپارید. ما در تهران تأسیسات با به کار گیری افراد متخصص در این حوزه بهترین خدمات را جهت سرویس یا تعمیر کولر برای شما انجام خواهیم داد.

نکات مهم جهت بالا بردن عملکرد کولر آبی در فصل گرما

  1. توجه داشته باشید که 5 دقیقه قبل از روشن کردن کامل کولر پمپ آب آن را بزنید تا پوشال ها به طور کامل خیس شوند و هوای خنک تری تولید شود.
  2. اگر علاوه بر کولر آبی، پنکه های هوایی یا زمینی نیز دارید می توانید در هنگام روشن بودن کولر از پنکه نیز استفاده کنید که این کار باعث بهتر جریان پیداکردن هوای خنک در خانه می شود.
  3. در هنگام نصب کولر محلی مناسب برای آن پیدا کنید به طوری که به طور مستقیم در معرض نور آفتاب قرار نگیرد. برای این کار می توانید از سایه بان نیز استفاده کنید که باعث عملکرد بهتر کولر و تولید هوای خنک تر شود.

هزینه تعمیر یا سرویس کولر آبی

به توجه به علت خرابی موتور و همچنین نیاز به سرویس کولر آبی هزینه های آن نیز می تواند متفاوت باشد. شما می توانید جهت اطلاع از قیمت ها با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نتیجه گیری

به طور کلی می توان گفت موتور کولر آبی با توجه به این که مهم ترین قطعه آن می باشد و نیروی اصلی برای تولید هوای خنک را فراهم می کند؛ باید به درستی از آن استفاده و نگهداری شود. بهتر است قبل از استفاده از کولرهای ابی برای جلوگیری از خرابی و تعمیر کردن حتماً جهت سرویس آن اقدام کنید و در صورت خرابی نیز با روش هایی که گفته شد تست موتور با برق مستقیم را انجام داده و در اسرع وقت تعمیر این وسیله سرمایشی را انجام دهید. در صورت لزوم ما در تهران تأسیسات بهترین خدمات را جهت تعمیر و سرویس کولر برای شما عزیزان انجام می دهیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *