قیمت لوله کشی ساختمان, لوله کشی, لوله کشی آب ، گاز و فاضلاب ساختمان - تهران - شماره : 09129242783, لوله کشی ساختمان, لوله کشی گاز, مقالات آموزشی لوله کشی گاز

بهترین مارک لوله و اتصالات

انواع اتصالات و لوله کشی

امروز در ایران تولیدکنندگان فراوانی در زمینه تولید لوله و اتصالات فعال هستند.  این تولید کنندگان محصولات با کیفیت و فوق العاده را وارد بازار می کنند. کیفیت این محصولات به گونه ای است که هیچگاه ایران نیاز به واردات این محصولات نداشته است. این تولید کنندگان علاوه بر تولید محصول با کیفیت سعی در افزایش ارتقاء لوله و اتصالات خود نیز داشتند. همین امر سبب شده محصولات جدیدی را به بازار ارائه کنند.  امروزه بعضی از این لوله و اتصالات به دلیل کیفیت بالا جزو بهترین مارک های این صنعت شناخته می شوند. با ما همراه باشید تا با معرفی بهترین مارک لوله و اتصالات بپردازیم.

تیم تهران تاسیسات به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته پاسخگوی تماس جهت مشاوره و اعزام تیم فنی :

انواع لوله و اتصالات ساختمانی در ایران

در گذشته این محصولات با آهن و فلز ساخته می شدند. همین امر سبب می شد کار با آن ها بسیار سخت و دشوار باشد. اما با مرور زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی لوله و اتصالات از جنس های متنوعی ساخته می شوند. هر کدام از این لوله های جدید را می توان در سازه ها و صنایع مختلفی استفاده کرد.  لوله های پلی اتیلن، لوله های پلی پروپیلن، لوله پلیکا، لوله های پنج لایه، لوله اتصالات پوش فیت برخی از پرکاربردترین انواع لوله و اتصالات موجود در بازار هستند. همه این لوله ها از جنس نوعی پلاستیک هستند.  این لوله ها از انعطاف پذیری زیاد و وزن کمی برخوردار هستند.

لوله و اتصالات پلی اتیلن

در واقع می توان گفت پلی اتیلن از جنس نوعی ترموپلاستیک است. شاید شما معنی ترموپلاستیک را ندانید.  ترموپلاستیک یعنی می توان این پلیمر را در چرخه ذوب و انجماد قرار داد. پلی اتیلن از پلیمریزاسیون گاز اتیلن تشکیل می شود. این محصولات استحکام بسیار بالایی دارد. از نظر انعطاف پذیری نیز از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند.  از جمله ویژگی منحصر به فرد این محصولات می توان به مقاومت بالای آن ها در برابر خوردگی، سطح بالای نفوذ ناپذیری اشاره کرد.

 این لوله ها در سراسر جهان اکثرا برای توزیع آب و فاضلاب،  گاز و.. در خطوط فشار قوی به کار برده می شوند. می توان گفت مهمترین ویژگی این محصولات قابلیت اتصال راحت آن ها است. برای حمل این محصولات نیاز نیست که تجهیزات وسیعی را به کار ببرید. زیرا که حمل و نقل این محصولات بسیار آسان است و وزن زیادی ندارند.  از انواع لوله پلی اتیلن می توان لوله های آبرسانی، گاز رسانی، چند لایه و… را نام برد.

 

انواع لوله با سایز های مختلف

لوله و اتصالات پلی پروپیلن

این محصولات در ساختار شیمیایی خود یک گروه متیل بیشتر از پلی پروپیلن دارند.  همین امر سبب تغییر ساختار آن ها می شود. لوله های پلی پروپیلن در دسته های مختلفی قرار می گیرند هر کدام از این دسته ها کاربرد مختص خود را دارند.  از جمله حایز اهمیت ترین ویژگی این محصولات می توان به وزن کم و مقاومت بالا در برابر سایش و جوشکاری اشاره کرد.  این لوله ها عملکردی مشابه عایق حرارتی و الکتریکی نیز دارند و مقاومت شیمیایی آن ها بسیار بالا است.  

معمولاً شما لوله های پلی پروپیلن را به رنگ سبز و سفید در بازار مشاهده می کنید. لوله های سبز رنگ در تاسیسات حرارتی، صنایع غذایی، سیستم های حرارتی خورشیدی و… به کار رفته می شوند. این محصولات خواصی مشابه با لوله های پلی اتیلن دارند.  اما لوله های سفید رنگ بیشتر ظاهری شبیه به پلاستیک دارند. این لوله ها در دمای ۱۸5 درجه فارنهایت  فشار ۱۰ بار را به خوبی تحمل می کنند. بسته به نوع  کارایی که انتظار دارید می توانید یکی از انواع این محصولات را انتخاب کنید.

لوله و اتصالات پنج لایه

می توان گفت این محصولات نوع جدیدی از لوله  و اتصالات هستند که فقط از فلز و پلیمر تشکیل شده اند. در واقع می توان گفت یک لایه آلومینیوم، دو لایه پلیمر و دولایه چسب لایه های این لوله را تشکیل داده اند. به دلیل نحوه ساخت این محصولات که از پلیمر و فلز ساخته شده اند می توان گفت استحکام و دوام بیشتری نسبت به لوله های پلی اتیلن و پلی پروپیلن دارند.

  از جمله مهمترین مزیت های این محصولات می توان به قابل استفاده بودن در سیستم های آب سرد و گرم و سیستم های گرمایشی اشاره کرد.  در صنایع متنوعی می توان لوله های پنج لایه را به کار برد. این لوله و اتصالات مقاومت فراوانی در برابر خوردگی دارند. عایق بندی آن ها بسیار مناسب است و نصب آن ها به سادگی صورت می گیرد.

لوله و اتصالات پوش فیت

این محصولات جدیدترین لوله ها ساختمانی به حساب می آیند. ماهیت اتصال لوله و اتصالات پوش فیت بسیار آسان است. در واقع می توان گفتن نام آن ها بر مبنای اتصال راحت قطعات گذاشته شده است. از مهمترین مزیت این محصولات می توان به سرعت و سهولت نصب آن  ها اشاره کرد. در هنگام اتصال قطعات و نصب آن ها نیازی به استفاده از چسب و جوش نیست.  همین امر سبب شده کار با کیفیت بهتر و سرعت بالاتر انجام شود.

تیم تهران تاسیسات به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته پاسخگوی تماس جهت مشاوره و اعزام تیم فنی :

بهترین مارک لوله و اتصالات

در کشور شرکت های فراوانی به تولید انواع لوله و اتصالات مشغول هستند. این شرکت ها محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه می کنند . با توجه به اینکه شرکت های تولید کننده لوله و اتصالات با کیفیت زیاد هستند،  اکنون به معرفی  چند مورد از آن ها می پردازیم. برای آشنایی با بهترین مارک لوله و اتصالات این قسمت را با دقت مطالعه کنید.

لوله آذین

می توان گفت  برند آذین سپاهان یکی از مطرح ترین و معروف ترین اتصالات لوله پلی پروپیلن در ایران است. برند آذین سپاهان به همراه نیوپایپ و نیوفلکس جز کارخانه های زیرمجموعه شرکت بزرگ گیتی پسند اصفهان هستند. محصولات این شرکت در انواع لوله ها و اتصالات پلی پروپیلن در چند گروه به بازار عرضه می شوند. از جمله این گروه ها می توان به لوله های یک لایه،  سه لایه و دو رنگ سفید سبز سفید اشاره کرد.

البته عرضه این محصول به بازارهای داخلی مختص نمی شود بلکه در بازارهای خارجی نیز متقاضیان فراوانی دارد. این شرکت با بهره مندی از دانش، ماشین آلات و تکنولوژی روز توانسته لوله و اتصالات با کیفیتی را بسازد. این محصولات توانستند استانداردهای فراوانی را در داخل و خارج کشور کسب کنند.  از جمله محصولات منحصر به فرد این شرکت می توان به لوله سه لایه آذین سپاهان اشاره کرد.

 این محصولات نسل جدید و پیشرفته لوله های تک لایه به حساب می آیند. از جمله ویژگی های لوله های پنج لایه که در صنعت لوله کشی آبگرم کاربرد دارند می توان به کاهش ضریب انبساط طولی، جلوگیری از نفوذ اکسیژن و نور، دوام و طول عمر طولانی، عدم تغییر شکل ظاهری در هنگام جریان عبور آب گرم اشاره کرد. البته این موارد تنها بخشی از محصولات این شرکت هستند.

یزد لوله

این شرکت در بخش عرضه لوله و اتصالات تک لایه،  لوله و اتصالات پنج لایه و پوشیفت فاضلابی بیشتر فعالیت دارد. این شرکت در سال ۷۵ به عنوان اولین شرکت تولید کننده لوله و اتصالات بهداشتی پلیمری در یزد فعالیت خود را شروع کرد. هدف یزد لوله افزایش اعتماد،  رضایت مشتری با شناسایی نیاز و خواسته مشتریان و ارتقاء سطح کمی و کیفی محصولات است.

 این شرکت با کمک مواد اولیه مرغوب و درجه یک و با استفاده از به روزترین تجهیزات و ماشین آلات و دانش به کارگیری کارکنان ماهر و خبره محصولاتی مطابق استانداردهای بین المللی روانه بازار کرد. محصولات این شرکت در سه گروه یزد لوله، یزد پوشیفت و یزد پایپ که دارای ابعاد و فشار های بسیار متنوعی هستند به بازار عرضه می شود.

از مهمترین ویژگی این محصولات منحصر به فرد می توان  بهداشتی، استاندارد، نصب آسان و آب بندی کامل آن ها را نام برد. این شرکت تا به امروز توانسته افتخارات وسیع و متنوع در داخل و خارج کشور کسب کند. یزد لوله از محصولات خود اطمینان دارد و آن ها را با ضمانت ۵۰ ساله کارخانه و ۱۰ سال بیمه در اختیار متقاضیان خود قرار می دهد.

لوله آسیا

این شرکت در بخش لوله و اتصالات تک لایه بیشتر فعالیت دارد. این برند یکی از مطرح ترین برندهای صنعت لوله و اتصالات پروپیلن است. لوله آسیا از سال ۷۹ در اصفهان شروع به فعالیت کرد. مواد اولیه به کار برده شده توسط این شرکت مرغوب و درجه یک هستند.  همین امر سبب شده محصولات باکیفیت و قابل رقابتی را عرضه کند.  محصولات لوله آسیا دارای نشان استاندارد ملی بهداشت و تائیدیه کیفیت از مراکز تحقیقات ساختمانی و دانشگاه های صنعتی هستند.

  از ویژگی های لوله و اتصالات تولید شده در این شرکت می توان به استحکام بالا و سبکی فوق العاده اشاره کرد. همچنین لوله های تولیدی شرکت لوله آسیا در برابر زنگ زدگی، فرسودگی و حلال های اسیدی و نمکی مقاومت بالایی دارند. محصولات این شرکت شامل انواع لوله و اتصالات و ابزار آلات در دو گروه تک لایه پنج لایه استاندارد هستند.  این محصولات ضمانت ده ساله دارند و متقاضیان می توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند.

اهمیت اتصالات

نیک بسپار یزد

این شرکت در تولید لوله و اتصالات تک لایه لوله و اتصالات پنج لایه و پوش فیت فعالیت می کند.  این شرکت در سال ۱۳۸۰ در ناحیه صنعتی ولیعصر یزد آغاز به کار کرد. هدف اولیه نیک بسپار یزد بالا بردن کیفیت مصالح مصرفی در ساختمان سازی بوده است. نیک بسپار یزد جدیدترین دستگاه ها را از شرکت های مطرح همانند کراس مافای آلمان و سیلکا ایتالیا خریداری کرد.

این تجهیزات سبب شد در مدت زمان کوتاهی انواع لوله و اتصالات آب و فاضلاب پلی پروپیلن را با استانداردهای خوب و ویژه تولید و روانه بازار کند. اکنون این شرکت در قالب چهار شرکت نیک بسپار یزد، مارینا بسپار یزد، پایا بسپار یزد و پترو پالایش نیک یزد فعالیت دارد. این شرکت برای اولین بار در جهان موفق به ثبت اختراع لوله های تلفیقی هفت لایه مصرفی در سیستم های گرمایشی و آب سرد و گرم و نیز لوله های آنتی باکتریال شد.  

همچنین این شرکت برای نخستین بار لوله و اتصالات مقاوم پوش فیت در دو نوع سه لایه را در بازار ایران تولید و عرضه کرد. نسل جدید لوله و اتصالات پنج لایه در این شرکت با استانداردهای بین المللی صورت می گیرد.  همچنین این محصولات ضمانت نامه ۱۰ ساله بیمه دارند. محصولات این شرکت به دلیل بهره مندی از نیروهای متخصص کیفیت بالای مواد اولیه و ماشین آلات روز دنیا قابل رقابت در بازارهای بزرگ جهانی هستند.

نیوفلکس

نیوفلکس یکی از ۳ کارخانه زیر مجموعه شرکت پردیس گسترش اسپادانا با نام تجاری گیتی سپند اصفهان است. این مرکز در سال ۸۴ محصولات و اتصالات خود را به عنوان نیوفلکس به بازار عرضه کرد. در واقع پوشک اید نوعی از لوله و اتصالات فاضلابی مدرن هستند. این محصولات به دلیل استحکام و ایمنی بالا در سیستم های فاضلابی بسیاری از کشور های روز دنیا استفاده می شوند.

 محصولات لوله و اتصالات پوش فیت، نیوفلکس در قالب چهار دسته تولید و به بازار عرضه می شوند. از ویژگی ممتاز این محصولات می توان استفاده از حلقه آب بندی به شکل یک واشر لاستیکی شیاردار اشاره کرد. این ویژگی علاوه بر افزایش مقاومت و جلوگیری از مشکلات ناشی از استفاده چسب اتصال و نصب را نیز بسیار آسان تر خواهد کرد.

نیو پایپ

این شرکت یکی دیگر از برندهای سه گانه لوله و اتصالات شرکت گیتی پسند اصفهان است. محصولات لوله و اتصالات پنج لایه این شرکت توسط نیوپایپ تولید می شود. این شرکت با استفاده از بروزترین دستگاه ها یکی از معروف ترین لوله و اتصالات پنج لایه داخل کشور را تولید می کند. استحکام و مقاومت بالا، تحمل فشار زیاد و دمای ۹۰ درجه، افت فشار، حداقل ایمنی بهداشت و قیمت مناسب از مهمترین ویژگی های این لوله و اتصالات است. محصولات این شرکت در ابعاد گوناگون در تمامی سیستم های انتقال آب رایزها، دستگاه های سرمایشی و گرمایشی، لوله کشی آب سرد و گرم و..  کاربرد دارند.

سخن پایانی

به دلیل اینکه از لوله و اتصالات می توان مدت زمان زیادی استفاده کرد باید نوع استاندارد این محصولات را خریداری کنید. خریداری نوع باکیفیت این محصولات از نظر اقتصادی برای شما به صرفه خواهد بود. در این مقاله به معرفی چند برند و مارک معروف لوله و اتصالات پرداختیم. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید می توانید به تهران تاسیسات مراجعه کنید. این مجموعه با داشتن تجربه فراوان می تواند بهترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد. اگر هرگونه سوالی در مورد استفاده از خدمات این شرکت داشتید می توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید. این کارشناسان با داشتن سابقه فراوان بهترین اطلاعات را در اختیار شما قرار خواهند داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *