لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله فاضلاب تهران - شماره : 09129242783

رفع گرفتگی سینک ظرفشویی

یکی از دلایل عمده گرفتگی لوله ها ساختار ساختمان ها است به دلیل افزایش جمعیت بیشتر ساختمان ها حالت آپارتمانی دارند و خیلی از وقت اتفاق افتاده که گرفتگی سینک ظرفشویی به خاطر ریختن آشغال از طبقات فوقانی بوده است و مورد های زیادی پیش آمده که طرف گرفتگی لوله سینک خود را برطرف کرده اما این رفع گرفتگی ظاهری بوده و از ریشه مشکل حل نشده است یعنی گرفتگی آن واحد برطرف شده ولی بعد از مدتی این گرفتگی به واحد پانی رفته و برای آن مشکل ایجاد کرده است.سینک ظرفشویی زمانی دچار گرفتگی می شود که روغن یا پسماند غذایی در آن بماند اگر زمانی که در حال ظرف شستن هستید این مواد داخل سینک ریخته نشود سالها سینک کار می کند و دچار گرفتگی نمی شود در این مقاله می‌خواهیم چندین روش برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی را توضیح دهیم.

تیم تهران تاسیسات به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته پاسخگوی تماس جهت مشاوره و اعزام تیم فنی :

چرا سینک ظرفشویی من مسدود شده است؟

برای کمک به رفع گرفتگی فاضلاب سینک،بهتر است با قطعات سینک و نحوه کارآن آشنا شویم. سینک های آشپزخانه و حمام مشابه هستند. با این حال، سینک های آشپزخانه به گونه ای طراحی شده اند که به فاضلاب  و ماشین ظرفشویی متصل شوند. موارد زیادی وجود دارد که می تواند باعث گرفتگی سینک شود.

متأسفانه، برخی از صاحبان خانه‌ها این واقعیت را نادیده می‌گیرند که لوله کشی آنها مسدود شده است، به این امید که خود باز شوند ، اما همیشه اینطور نیست. گرفتگی لوله کشی ها  ها اغلب با گذشت زمان بدتر می شود و ممکن است در نهایت با لوله کشی مواجه شوید که کاملاً مسدود شده و آب به خانه شما باز می گردد.

گرفتگی سینک ظرفشویی:

یکی از دردسرهای بزرگ در آشپزخانه گرفتن لوله سینک ظرفشویی است قبل از اینکه لوله سینک دچار گرفتگی شود از خود هشدار هایی را اعلام می کند از جمله:

 1- قبل از گرفتگی وقتی آب می خواهد از لوله سینک پایین برود قل قل  می کند.

2-  از لوله ها ،کفی که از ظرف شستن ظرف بالا می‌زند .

3- بوی نامطبوعی از لوله بیرون میزند.

4-  آب و فاضلاب یا آب از لوله بالا می زند.

 زمانی که علائم بالا را دید و کاری انجام ندهید مطمئناً چند روز بعد لوله سینک دچار گرفتگی می شود و نیاز به لوله بازکنی پیدا می کنید.زمانیکه  که لوله ها دچار گرفتگی می شود در همان روزهای اول بهتر است برای آن فکری کنیم زیرا هرچه از تایم آن بگذرد گرفتگی بیشتر شده و لوله مسدود می‌شود در نتیجه در این مواقع هزینه زیادتری را هم باید بپردازیم.

از نکات زیربرای یادگیری نحوه باز کردن گرفتگی سینک استفاده کنید:

گرفتگی سینک می تواند به روش های مختلفی اتفاق بیفتد و مهم است که فورا گرفتگی فاضلاب را برطرف کنید.

مثلا زمانیکه شما ظرف ها ی روغنی را میشویید ،روغنی که به داخل لوله ها میرود و بعد از آن در مجاورت آب سرد قرار میگیرد به دیواره لوله میچسبند و این روغن ها باعث میشود تا هر چیزی که وارد لوله ها شود به خود میچسبانند . نحوه باز کردن گرفتگی سینک بر اساس سبک سینک متفاوت است.قبل از اینکه مواظب گرفتگی سینک باشید ، از نحوه عملکرد تخلیه سینک خود آگاه باشید. وان های حمام فقط شامل یک شیر آب و فاضلاب هستند و اکثر آنها یک درپوش بازشو دارند که به شما امکان می دهد وان  را با آب پر کنید. وان های حمام معمولا دارای یک صافی یا یک درپوش هستند.

تمیز کردن سیفون ظرفشویی یا دستشویی :

 بعضی وقتها  گرفتگی لوله از دیوار نیست و شما میتوانید با یک حرکت گرفتگی را برطرف کنید تا راه لوله باز شود  . کافیست زیر سینک را باز کنید وآن را با آب داغ بشویید تا چربی یا روغن که باعث مسدود شدن لوله شده است برطرف شود با این کار مشکل گرفتگی برطرف خواهد شد .

روش هایی برای باز کردن سینک :

برای بازکردن موفقیت آمیز گرفتگی سینک، باید بدانید که چه نوع سینک دارید و قطعات آن را برای رفع گرفتگی  تخلیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تمیز کردن سینک و فاضلاب، مقاله ما را در مورد نکات لوله کش برای فاضلاب خود بررسی کنید.

چه چیزی باعث تخلیه نشدن سینک می شود؟

اگر سینک حمام شما تخلیه نمی کند، ممکن است به دلیل تجمع مو، صابون، خمیر دندان یا سایر زباله ها باشد. سینک‌های حمام معمولاً مورد استفاده سنگین روزانه قرار می‌گیرند، بنابراین ممکن است با تجمع یا گرفتگی سینک مواجه شوید. تجمع زباله همچنین یکی از دلایل رایج گرفتگی فاضلاب وان است. بهتر است بدانید که چگونه گرفتگی سینک و دیگر گرفتگی های حمام را باز کنید.

رفع گرفتگی سینک ظرفشویی

چگونه گرفتگی فاضلاب سینک را باز می کنید؟

مرحله 1:

اگر در سینک آشپزخانه یا حمام شما آب ایستاده وجود دارد، می توانید قبل از کار بر روی باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی، سینک را نگه دارید. از یک فنجان برای برداشتن آب داخل سینک استفاده کنید و آن را در یک سطل بریزید.

گام 2:

بعد از اینکه آب راخال کردید، درپوش های سینک و صافی ها را از لوله کشی خارج کنید. دستورالعمل های سازنده را برای انجام این کار و توصیه های آنها در مورد نحوه باز کردن گرفتگی فاضلاب سینک را دنبال کنید. اگر نیاز به برداشتن چند پیچ ​​دارید، مطمئن شوید که در لوله کشی نیفتند. و اگر نیاز دارید که قطعات درپوش را از زیر سینک بردارید، یک سطل زیر لوله ها نگه دارید.

مرحله 3:

موادی که باعث گرفتگی سینک می شوند را از درپوش و صافی جدا کنید. سپس، آب را باز کنید تا تکه های اضافی را بشویید و جریان تخلیه را انجام دهد .

اگر این فرآیند را دنبال کنید و گرفتگی سینک را رفع نکرد، به یک پاک کننده تخلیه قوی مثلا لوله بازکنی من ، نیاز دارید فرمول  این مواد بسیار خوب و ازبین برنده چربیها و گرفتگی ها  است که ازاین راه  سخت ترین گرفتگی های تخلیه کار می کند. دو فنجان  را در لوله کش بریزید و 15 دقیقه صبر کنید. سپس،لوله کشی سینک را با آب داغ بشویید. اگر سینک مسدود شد، این روند را تکرار کنید

چگونه گرفتگی لوله سینک را به طور طبیعی باز کنیم ؟

درست کردن قلاب با دست:

 با استفاده از یک آویز لباس مقداری خلاقیت و تفکر می‌توانید یک قلاب دستی را درست کنید تا با استفاده از آن گرفتگی سینک ظرفشویی را برطرف کنید اگر گرفتگی لوله سینک به خاطر مو و پرز باشد با استفاده از این روش می توانیم به راحتی آن را از لوله جدا کرده و گرفتگی را برطرف نمایید به این صورت که آویز لباس را صاف کرده و انتهای آن را مثل یک قلاب میکنیم و بعد میله را داخل لوله گرفته شده فرو می کنید و قلاب را تا جایی به داخل می بریم که به گرفتگی برخورد نماید سپس با عقب و جلو کردن قلاب و تکان دادن آن موادی که در لوله هستند به سر قلاب گیر کرده و بیرون می آوریم.

تلمبه پلاستیکی:

 در بیشتر خانه های قدیمی از تلمبه پلاستیکی استفاده می کردند ولی در حال حاضر هم هنوز در مغازه ها به فروش می رسد و این روش یکی از عالی ترین روش ها برای باز کردن لوله است کارآمدترین این تورم به آنهایی است که سر پلاستیکی و انعطاف پذیری دارند روش کار آن هم اینگونه است ابتدا در پوششی را در محفظه لوله سی قرار میدهیم سپس آب را پر میکنیم تا بالای پلاستیک تلمبه پر شود این کار باعث می‌شود هوای داخل یا خارج نرود و عمل تلمبه زدن بهتر انجام شود و چند مرتبه تورم به را بالا و پایین کنید تا با فشار هوا گرفتگی برطرف شود.

باز کردن سینک ظرفشویی با سرکه و آب

مرحله 1:

یک قابلمه آب جوش را درلوله کشی بریزید. این روش یکی از ارزان ترین و راحت ترین روشهاست زیرا با این روش چربیهایی که به لوله چسبیده است حل میشود و از لوله فاضلاب خارج می شود و احتمال باز شدن لوله را افزایش می دهد.

گام 2:

مخلوطی از یک فنجان آب و یک فنجان سرکه را در آبکش بریزید.

مرحله 3:

لوله تخلیه را با یک درپوش  بپوشانید و 5 تا 10 دقیقه صبر کنید.

مرحله 4:

لوله کش سینک را با آب جوش بشویید.

اگر سینک شما همچنان به آرامی تخلیه می‌شود یا پس از استفاده از روش جوش شیرین و سرکه گرفتگی دارد،

بهتر است از لوله باز کنی استفاده کنید .

زمانی که گرفتگی سینک ظرفشویی با روش های بالا باز نشد چه کار باید کنیم ؟

که اگر با روش‌های بالا نتوانستیم لوله را باز کنیم باید با لوله بازکنی تماس بگیریم تا مشکل را رفع کند این کار اگر با فنر لوله باز کنی و با استفاده از دستگاه های جدید انجام شود کثیفی خاصی ندارد و بدون کثیفی سینک باز میشود.

چرا نباید از اسید برای باز کردن لوله استفاده کرد؟

 باز کردن لوله با استفاده از اسید ضرر های زیادی دارد به جرأت می‌توان گفت افراد زیادی به محض برخورد کردن گرفتگی لوله سینک از یک اسید برای باز کردن کمک می گیرد و یک بطری و یا نصف بطری اسید را در لوله خالی میکنند و فکر کرده‌اند بسیار زرنگ هستند زیرا بدون اینکه هزینه پرداخت نمایند لوله سینک شان باز شده است اما غافل از اینکه این اسید باعث خوردگی تمام چسب ها و اتصالات لوله ها می شود و اگر این چسب ها از بین برود باعث نشتی آب در ساختمان می شود که هزینه آن چندین برابر است در صورتی که برای باز کردن لوله ها راه حل های راحت تری وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *